בעקבות מאסר אולמרט: פובליציסטים ערבים משבחים את ישראל

הדבר האמיתי היחיד העמוק והמושרש ברוב מדינות ערב הוא אך ורק השחיתות. אירועים ומשברים מתוכננים באופן ערמומי כדי לאפשר לשחיתות להמשיך ומשאבי המדינות נמכרים לכל המרבה במחיר בשירות השחיתות
אבי יעקב 1 Comment on בעקבות מאסר אולמרט: פובליציסטים ערבים משבחים את ישראל

שני כותבים מובילים הביעו את דעתם ו'פרגנו' לישראל על מידת הצדק בהכנסתו של אולמרט חרף היותו ראש הממשלה • "המציאות היא שישראל, אם נרצה או לא נרצה. מתנהלת כמדינה" • מודים ש"אצלנו זה מוזר"

אולמרט וזוהר צילום: אוליביר פיטוסי, פול
הדבר האמיתי היחיד העמוק והמושרש ברוב מדינות ערב הוא אך ורק השחיתות. אירועים ומשברים מתוכננים באופן ערמומי כדי לאפשר לשחיתות להמשיך ומשאבי המדינות נמכרים לכל המרבה במחיר בשירות השחיתות
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

כניסתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לכלא, מהווה במידה רבה אירוע מכונן בתולדותיה של המדינה ומצרף את ישראל למועדון מפוקפק של מדינות שהכניסו ראשיהן לכלא. אלא שדווקא אירוע זה הביא למשוב חיובי מצד פובליציסטים ערבים משפיעים אשר ראו בכך את התגלמותה של הדמוקרטיה.

כך לדוגמה, מאג'ד כיאלי, כותב פלסטיני-סורי פרסם מאמר ביומון הלונדוני "אל-חיאת" בו קרא להכיר בישראל כדמוקרטיה מזוקקת ולא כמשטרים מוסלמים אפלים הידועים בשחיתותם. "הבעיה היא שחלק מאתנו [הערבים] חושבים זאת למוזר, במקום לחשוב לעומק על מה שנוגע למדינה זו [ישראל] ולהשוות בין שיטת השלטון אצלה לבין זו הקיימת בארצותינו", כתב מאג'ד.

לדבריו, "יש כאלה שבשל התנגדותם לישראל מתכחשים לכל יתרון שלה. כאילו האויב אינו אויב אלא אם כן הוא שפל מכל הבחינות. המציאות היא שישראל, אם נרצה או לא נרצה… מתנהלת כמדינה, במלוא מובן המילה, כלומר שהיא אינה נכס [פרטי] של אדם כלשהו, ולא של משפחה, מפלגה או עדה כלשהן, גם אם בראייתנו היא בלתי חוקית וגזלנית".

מאג'ד המשיך 'להחמיא' לישראל וכתב: "הדבר החשוב ביותר הוא שמדינה זו מתנהלת בדרכים דמוקרטיות מודרניות כמדינת מוסדות, חוק וחוקה, בהתאם לשיטה הדמוקרטית הליברלית המבוססת על הפרדת הרשויות והעברת השלטון, שהאזרחים בה חופשיים ושווים. למעשה, זה מה שמבדיל אותה מהמשטרים שלנו וזה מה שמבטיח את המשך התפתחותה, יציבותה ועליונותה".

כותב מפתיע לא פחות היה חסן אחמד אל-שובכי, מנהל אל ג'זירה בירדן שכתב ביומון הירדני אל-ר'ד כי "הדבר האמיתי היחיד העמוק והמושרש ברוב מדינות ערב הוא אך ורק השחיתות. אירועים ומשברים מתוכננים באופן ערמומי כדי לאפשר לשחיתות להמשיך ומשאבי המדינות נמכרים לכל המרבה במחיר בשירות השחיתות. הלקח החשוב ביותר שנלמד מפרשת אולמרט שמעורר מבוכה אצל כולנו ואצל האליטה הערבית המושחתת הוא מה שאמר לאחר שאושר גזר דינו: אין אדם העומד מעל החוק".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כזה גזר דין פעוט לכ"כ הרבה דברים שעשה… כנראה שגם אצל הטריטוריה הציונית השחיתות קיימת ועוד איך.